Nov 21

Dec 10 Christmas Fiesta / 12月10日はクリスマス・フィエスタ

Everyone is welcomed to come and join the fun!
皆さんお誘いあわせの上ご来校ください!

No parking is available. Please use public transportation and the school bus shuttle between the Higashi-Tokorozawa station and the school.
駐車場は使用できません。公共交通機関でご来校ください。東所沢駅と学校間のスクールバス運行もご利用ください。

Admissions Team
Columbia International School
コロンビアインターナショナルスクール
入学・広報チーム

Share CIS life:
  • Facebook
  • Twitter
  • Print

Nov 17

G7 Field Trip to Tama Zoo

秋晴れに恵まれた10月末、7年生はScienceの授業の一環として、多摩動物公園を訪れました。

Grade 7 students visited Tama Zoo in Hino. They learned living things in ecosystem.

 

a lot of beautiful butterflys

everyone’s favorite elephant

It was fun day!

Share CIS life:
  • Facebook
  • Twitter
  • Print

Nov 14

Halloween Costumes!

We had a great halloween day!

Share CIS life:
  • Facebook
  • Twitter
  • Print

Nov 10

G10 visiting Maple Kindergarten

On October 31st, Mr. Twist’s grade 10 homeroom class visited nearby Maple Kindergarten.  It was a volunteer community activity and the students did an impressive job of entertaining the over 50 children with educational games, including “Simon Says”, “Bingo”, and “Draw a Picture.”  It was a fun-filled program which showed that CIS has a big heart!

10年生 の生徒が、ボランティア活動の一環でメープル幼稚園を訪問しました。

生徒たちはビンゴやお絵描きなどをしてたくさんの子どもたちと遊びました。子どもたちもみな楽しそうでした。

ゲームを企画したり、子どもたちと触れ合ったりと生徒たちにとって充実した体験になりました。

Share CIS life:
  • Facebook
  • Twitter
  • Print

Nov 10

Grade 7&8 Work from Art Class

今回は、中学課程の二人の生徒から、Artクラスについてのリポートをしてもらいました。

We studied about “still life shading” and learned about how light creates shadows on objects. We also learned how to shade objects different ways like, stippling, cross hatching etc. Also the success criteria helped us to know what we should do and what we shouldn’t do. After we finished the assignment, we put it together on the wall and we think that it came together nicely. You can see the different ways people approached the assignment.
Writers: Ms. F from G7 and Ms. T from G8

アートの授業で静物画を描き、物に対して光がどのように陰を作るか、また陰の描き方においても、点描や線を交差させて陰影をつける方法を学びました。その後評価をし、自分たちが何を身に付けるべきかも理解することが出来ました。課題をすべて書き終えて全員分をホールに貼りだしてみると、とても壮観でした。それぞれの個性が表れている絵を、ぜひご覧ください。
記者:G7, Fさん、G8, Tさん

Share CIS life:
  • Facebook
  • Twitter
  • Print

Oct 27

Halloween preparation from Jr./Sr.

CIS will hold a Halloween event tomorrow.

Students decorated and carried pumpkins to the main entrance for preparation of the event.

We hope students will have a fun time!

中高生はこの一週間、放課後の時間を使ってメインエントランスや廊下のデコレーションに励んでいます。
校内にはパンプキンがあったり、ゾンビやこうもりの飾りつけがあったりとハロウィンムードでいっぱいです。
生徒たちは明日のハロウィンイベントを楽しみにしています!

 

Share CIS life:
  • Facebook
  • Twitter
  • Print

Oct 27

Spooky Campus / ハロウィーンはすぐそこ。。。

Share CIS life:
  • Facebook
  • Twitter
  • Print

Oct 21

Grade 8 went to the Field Trip

10月某日、8年生は所沢の航空記念公園と航空発祥記念館、狭山のロッテ狭山工場見学に行きました。
発祥記念館において、様々なシミュレーターを体験したあと、大型映像館でショートムービーを鑑賞しました。
公園内でピクニックランチを取り、一路狭山へ。
ロッテ狭山工場は国内で最も大きい製菓工場の一つと聞き、その規模の大きさにも驚いていた様子でした。
工場内見学ではガムの製造工程の一部を見、いくつかの実験も体験、充実の一日になりました。

One day in October, Grade 8 students went to Tokorozawa Aviation Memorial Park and Aviation Museum, and visited Lotte Sayama Factory. It was a fruitful day for them.

tried a flight simulator

in Tokorozawa Aviation Memorial Park

Columbia’s Koala no March

in front of Lotte Sayama Factory

Share CIS life:
  • Facebook
  • Twitter
  • Print

Oct 16

Sports Day!

Our kinder and elementary held a great sports day on October 9th!

This is how we practiced for sports day 🙂

 

今年も幼小課程では運動会が開かれました。

写真は私たちが運動会に向けて練習したときの様子です 🙂

Share CIS life:
  • Facebook
  • Twitter
  • Print

Oct 16

Visiting Tama Art University

CIS photography club and art club students were invited to visit Tama Art University.

They received a guided tour of the campus which included galleries and art studios. It seems an excellent opportunity for them to view a wide variety of media, such as animation, ceramics, textiles, etchings, sculpture, paintings, and drawings.

 

中高の写真クラブとアートクラブの生徒が多摩美術大学に行ってきました。

キャンパス内にあるギャラリーやアートスタジオを見学しましたが、絵画や彫刻、版画、アニメーション、陶芸や織物など、様々な作品に触れる素晴らしい機会となりました。

 

Share CIS life:
  • Facebook
  • Twitter
  • Print